Åben rideklub 2017

I anledning af DRF’s 100 års jubilæum
(1917 – 2017)

Dansk Ride forbund fylder 100 år i 2017. Det ser vi som en oplagt mulighed til at fejre vores fællesskab om den danske ridesport – og vi håber at I vil være med!

Alle er velkomne, når klubber i hele landet åbner dørene for besøgende og afholder:

Åben Rideklub d. 26. august 2017

Følg med her på siden for at se hvilke klubber I kan besøge.

#Aabenrideklub

Klubber kan læse mere om Åben Rideklub og tilmelde sig her.

Se hvilke klubber der holder Åben Rideklub d. 26. august 2017

Distrikt Klubnavn Hjemmeside Åben Aktiviteter
1 Hjortespring Rideklub http://www.hjortespringrideklub.dk/  10.00-16.00 Klubben afholde Åben Rideklub i forbindelse med afholdelse af TREC SPORT stævne. Der vil være rig mulighed for at opleve Bl.a. MA (gangartstest) og PTV (forhindringsbane)
2 Græsted og Omegns Rideklub http://rscc.dk/goo/  11.00-14.00 Ponytrækture, hestevognskørsel samt opvisning
2 Stutsborg Rideklub www.stutsborg.dk  10.00-14.00 En masse forskellige workshops med heste relevant indhold, trækketure til  evt. nye ryttere og mindre søskende
3 Himmelev Rideklub http://www.hirk.dk/  15.00-17.00 Se klubbens hjemmeside
4 Holbæk Rideklub www.holbækrideklub.dk  10.00-15.00 Klubmesterskaber (evt. E-stævne), Rundvisninger
4 Hashøj Rideklub http://has-rideklub.dk/  9.00-16.00 Springstævne for inviterede klubber (E-stævne), Opvisning med voltigeringshold og mulighed for selv at prøve
5 Bellingegård Sportsrideklub www.bellingegaard.klub-modul.dk   8.00-17.00 Stævne og meget andet
7 Seden Rideklub www.sedenrideklub.dk/news.php  11.00-13.00 Opvisning af elevhold med springning og kvadrille, rundvisning, mød bestyrelsen, Støtteforeningen og andet personale i rideklubben. Støtteforeningen har kaffe på kanden og kage til de besøgende
7 Rideklubben Odin www.rideklubben-odin.dk  10.00-16.00 Opvisning af dressur, rundvisning på Odin, loppemarked med brugt rideudstyr, trækture på en af vores elevponyer, møde klubbens bestyrelse, kaffe, the og lidt sødt til ganen
7 Holmdrup Huse Nordbaggen www.nordbaggen.info  10.00-16.00 Vise fjordhestens alsidighed, med dressur, prærievognstur, turridening, ringridning, ponygames og springning.
7 Ebberup Rideklub www.ebberup-rideklub.dk  14.00-16.00 Træktur på pony, opvisning af dressur og ponygames, loppemarked med brugt rideudstyr til hest & rytter
7 Sportsrideklubben Bogø www.bbjerg.dk 13.00-15.00 Rundvisning, trækketure. Se nogle af de erfarne ryttere ride dressur og spring. Unge-udvalget har kaffe på kanden og kage til de besøgende.
8 Sønderborg Rideklub www.sonderborg-rideklub.dk/  10.00-14.00 Ponytræk, rundvisning i stalden, rideopvisning i dressur, spring og agility, cafeteriet er åben
8 Nordals Rideklub www.nordalsrideklub.dk  10.00-15.00 Sponsorstævne, ponytræk, trillebør & ringridning
8 Broagerlands Rideklub http://www.broagerlands-rideklub.dk/  Kommer senere Kommer senere
8 Bedsted Rideklub www.bedstedrideklub.dk  10.00-14.00 Opvisning af TREC hold. Opvisning af springhold. Pas de deux med fjordheste eller Black/White) Dressur. Mulighed for ponyridning.
10 Tanholt Rideklub www.tanholt-rideklub.dk  13.00-19.30 Tanholt holder 45 års jubilæum.Ponygamesopvisning, kvadrille- og hundeopvisning. Trækture og ponyridning, fælleslege & spil, striglekonkurrence og præmier. Møde klubbens bestyrelse, undervisere og ryttere. Fællesspisning for alle med musik og sjove aktiviteter.
10 Molger Rideklub www.molgerrideklub.com  10.00-14.00 Loppemarked. Opvisning med besindighedsprøve, kvadrille, dressur og spring. Trækture. Åbent i cafeteria. Ministævne med en eller to klasser på LC niveau for egne ryttere.
11 Lem Rideklub www.lem-rideskole.dk  13.00-16.00 Dressur opvisning, trækkture, se en undervisningstime
11 Vestjysk sports- og terrænrideklub www.vesthest.dk/  14.00-19.00 Fælles ridetur/ køretur med efterfølgende grill og hygge. Under eller efter turen vil der være mulighed for at prøve TREC og Agility forhindringer. Turen foregår i en af de lokale skønne skove, da vi er en klub uden lokaler der mest laver udendørs aktiviteter og stævner.
12 Kjellerup og Omegns Rideklub http://www.koor.dk/  10.00-16.00 Ponytrækketure, opvisning i spring og dressur, sponsorspringning, hoppeborg og en masse hygge
12 Skåde Rideklub www.skaade-rideklub.dk/   10.00-16.00 Officiel indvielse af nye udendørsridebaner – med champagne og kransekage. Trækture for eventuelle nye medlemmer. Loppemarked med nyt og brugt rideudstyr og andre interesserede stadeholdere. Rideopvisning af nogle af klubbens medlemmer. Åbent i cafeteriaet – evt. udendørs. Dagen sluttes af med jubilæumsfest for klubbens medlemmer
14 Dronninglund Rideklub www.drlr.dk  Se klubbens hjemmeside Klubstævne hvor der inviteres naboklubber. Muligvis opvisning af en professionel rytter fra lokalområdet. Træktur for børn, rundvisning i klubben. Salg af kaffe og kage.
14 Hals Rideklub http://www.halsrideklub.dk/  11.00-15.00 Kvadrille, spring, ponygames
14 Han Herred Hestesportsklub www.hh-hestesportsklub.dk  09.00-16.00 Afholdes i forbindelse med C-stævne i spring for hest og pony. Der vil blive gjort ekstra ud af hele stævnet pga. jubilæet. Der vil blive afholdt forskellige aktiviteter.