100-års klubturnering sponsored by Ifor Williams Trailers og Hestemagasinet – en del af Everhorse gruppen.

Klubturneringen rides i alle discipliner ved stævner rundt om i Danmark, og ønsket med turneringen er at styrke sammenholdet og fællesskabsfølelsen i landets rideklubber. For klubberne gælder det om at samle så mange point som overhovedet muligt, og jo flere discipliner klubben er repræsenteret i – desto større chance for at vinde turneringen. Hovedsponsor for turneringen er Ifor Williams Trailers og Hestemagasinet – en del af Everhorse gruppen, og hovedgevinsten i turneringen er en flot Ifor Williams hestetrailer til klubben!

Hovedgevinsten: En flot Ifor Williams trailer med 100 års logoet til rideklubben.

Kort om turneringen
Turneringen er for alle vores klubber og rides i alle discipliner. Rytterne kan hente point til deres klubber i både spring, dressur, TREC Sport, distance, military og voltigering ved udvalgte D- og C- og B-stævner i hele landet. Ligeledes kan der rides point hjem i breddeaktiviteter ved kvalifikationerne til Landsfinalerne 2017. Alle kan derfor være med, og du kan i vores 100-års kalender se, hvor der er stævner i nærheden af dig – eller hvor der rides om point i netop din disciplin.

Præmien til andenpladsen i turneringen er et flot jubilæumsspring fra Viffeldt Safety-system (Dansk Ride Forbund)

Antal stævner
Turneringen løber fra januar til 15. september 2017. Ved breddeaktiviteter gælder det dog, at der kun rides om point i breddekvalifikationerne til landsfinalerne frem til 10. maj 2017. I spring og dressur er der to pointgivende stævner i hvert distrikt. I distance er der 10 ridt, hvor der kan hentes point. For Bredde, TREC Sport, Voltigering og Military er alle stævner i perioden pointgivende. Der vil til hver stævne blive udbudt 2-4 pointgivende klasser, så vidt muligt i forskellige sværhedsgrader (max. sværhedsgrad 2) og for både pony og hest.

Pointsystem
Der gives point for følgende:

• Dressur: Minimum 60 % i et program
  • Spring: 0-runde
  • Distance: Gennemført ridt
  • Voltigering: Gennemført runde
  • TREC: Gennemført ridt
  • Military: Gennemført ridt
  • Bredde kvalifikationsstævner: Alle hold som starter, får point

Pointfordelingen i de enkelte discipliner ser således ud:

• Dressur og spring: 5 point
  • Military, voltigering, TREC, distance: 10 point (20 point for hold i voltigering)
  • Breddeaktiviteter: 10 point (20 point for hold i kvadrille) – www.landsfinaler.dk

Pointene går til klubberne, altså ikke til den individuelle rytter. Man kan som rytter godt stille op for forskellige klubber til forskellige stævner. Det vil altid være den klub, man stiller op for, som får pointene.

I tilfælde af pointlighed ved turneringens afslutning findes vinderen efter følgende procedure:
1. Den klub, der har deltaget i flest discipliner (7 mulige)
2. Ved fortsat ligeplacering er vinderen den klub med flest deltagende ekvipager (et hold betragtes her som én ekvipage).

Fantastiske præmier på højkant
Den klub, der samler flest point i løbet af turneringen, vinder en Ifor Williams hestetrailer, mens andenpladsen bliver belønnet med et flot jubilæumsspring fra Viffeldt Safety-System. Desuden modtager alle ryttere, der får point i turneringen, en flot 100-års roset!

Hvordan er du med?
Det er nemt at være med og samle point til netop din klub. Alt du skal gøre er at tilmelde dig en klasse, som er en del af 100-års turneringen i en eller flere af de discipliner, du har interesse i. Får du point i klassen, får du en flot jubilæumsroset, og de optjente point bliver automatisk sendt ind til rideforbundet, som løbende opdaterer status for turneringen på 100-års siden.

Ifor Williams Trailers

Hestemagasinet – Everhorse